Ile razy dziennie karmić ?

Czyli co powinna, a czego nie może jeść świnka morska

Moderator: pastuszek

ODPOWIEDZ
Lusia

Ile razy dziennie karmić ?

Post autor: Lusia »

Hejka jestem nowa w temacie świnek morskich i w najbliższym czasie planuje taką zakupić / zaadoptować . Oczywiście na początku zbieram informacje o dobrym i zdrowym dbaniu o świnki . Ale przejdźmy do tematu. Mam pytanie ile razy dziennie i w jakich ilościach powinna jeść świnka ? Z góry dzięki za odpowiedź :buzki:
Awatar użytkownika
Lilith88
Posty: 4733
Rejestracja: 11 lis 2014, 20:35
Miejscowość: Gdańsk
Kontakt:

Re: Ile razy dziennie karmić ?

Post autor: Lilith88 »

Świnki głównym pożywieniem jest SIANO które musi mieć DOSTĘPNE ZAWSZE. To na nim świnka głównie ściera ząbki i dlatego jest tak ważne żeby uniknąć przerostu zębów i zabiegów z tym związanych u weterynarza. Super dodatkiem do sianka są rozmaite SUSZONE ZIOŁA które uzupełniają dietę w witaminy i zapewniają odpowiednie funkcjonowanie przewodu pokarmowego itp. Warto je choć RAZ DZIENNIE dosypać do sianka czy oddzielnej miseczki.
Drugim istotnym składnikiem diety świnki jest SUCHA KARMA, koniecznie bez zbożowa (tanie karmy typu Vitapol czy najtańsze serie Vitakraftu się nie nadają, bo zawierają głównie zboże), bo świnka nie jest ziarno jadem i zboże jej szkodzi. Takiej karmy powinna dostać MINIMUM PORCJĘ DZIENNIE, choć moje świnki mają jej tak jak sianka zawsze pod dostatkiem.
Kolejna ważna rzecz dla odpowiednio zbilansowanej diety świnki to WARZYWA I OWOCE dzięki którym świnka ma dostarczane potrzebne jej witaminy. Warzywa są uzupełnieniem więc tu jest różnie moje świnki dostają 2-3 razy dziennie ale niektórzy dają raz inni raz na dwa dni tu nie ma reguły. Jednak ja jestem za tym żeby świnka dostała porcję warzyw przynajmniej raz dziennie właśnie po to żeby nie zabrakło jej żadnych witamin.